vissa dagar

vissa dagar är inte mina dagar. dagar då oron bränner i bröstet redan innan jag öppnat ögonen. dagar då regnet ute gestaltar stormen där inne. dagar då luften gått ur en. ja inte ens gått i en. dagar då kroppen strejkar. dagar då bussen redan gått och kaffet hamnar i fel strupe. dagar då inte mycket hjälper.

vissa dagar är inte mina dagar.

orolig i själ och kropp vänder jag blicken uppåt. varifrån ska min hjälp komma? min hjälp kommer från herren. han är inte bara vissa dagar- utan alltid mitt hopp.

det kommer en ny  dag imon.

One thought on “vissa dagar

  1. hallenius skriver:

    Lika ärligt som hoppfullt – Respekt!

Kommentera

