den sista och den första dagen

vintern har aldrig varit vackrare – tänkte jag igår när jag gick till affären med solen i ögonen och P1:s vinterpratare i öronen.

vem hade kunnat ana – tänkte jag när jag cyklade hem genom stan i nyårsnatten och bad en stilla bön om beskydd för stadens invånare och alla som ännu inte hittat hem.

och så kom snön – tänkte jag när jag vaknade, tittade ut genom fönstret, drog täcket över huvudet och somnade om.

så här skulle det alltid vara  – tänkte jag när jag kom ner till ett dukat frukostbord och ett kök fullt av sömniga vänner.

” … se jag gör allting nytt”

Gott nytt år-nytt år-nytt år!! HURRA! idag är årets första dag och jag älskar det! älskar känslan – tacksamhet för det som varit och förväntan för det som ska komma! allt som varit och som inte blev som tänkt får jag lämna bakom mig, nu är ett nytt år!

One thought on “den sista och den första dagen

  1. Rebecka ifrån Säffle skriver:

    ja tack. det gillar vi.🙂

Kommentera

