känn efter

Jag har några visa vänner som ofta säger att  för att lägga till något i tillvaron måste man också ta bort något.  annars finns det till slut ingen plats kvar för något.  har tänkt mycket på det den sista tiden.  tycker att det är lika sant som svårt.   jag har en tendens till att vilja hinna med så mycket som möjlig – mest hela tiden. vara överallt och  göra allt – för att på så vis sen kunna göra ännu lite mer. tänker om mig själv som någon slags multitaskingqueen. Typ.  Inser sekunden därefter  att jag ju vet att det inte funkar så, att det inte är sant och att det inte alls är så jag vill leva mitt liv.  men jag kan ändå förvånas över hur stark den viljan- och bilden är av mig själv.

kanske är det ett litet litet sign på att man blir som dem man umgås med eller kanske är det för att det fortfarande är ett relativt nytt år och för att jag lever på hoppet om att inget är omöjligt – inte ens jag är omöjlig..  för  även om jag tycker att det är svårt, blir jag både utmanad och inspirerad! funderar på vad jag fyller min tid med, hur mina prioriteringar ser ut och vad jag längtar efter.  stora frågor men ändå relativt enkla att finna svaren på om man verkligen vågar känna efter. så det tänker jag göra! (olika mindmaps och listor är det ny-gamla:)

min vän lisa skriver också om tid, läs här http://litenlisa.blogspot.com/

xo/frida

Kommentera

