Påsk people!

jag gillar påsk! vill bara säga det först av allt.

För ett år sedan var jag i ett stekhett paris, bodde på ett snett hotell, åt gigantiska baguetter till frukost, gick på kvartersmarknad och stiftade bekantskap med självaste monalisa! det var fint det. fast inte jätte påskigt.

I år är jag i östergötland hos min systeryster stina och firar påsk med henne och hennes blivande make tillika min blivande svåger. vi har varit ute o sprungit, varit på gudstjänst och firat långfredag och så har vi ätit hallon/rabarberpaj. nu snöar det ute och vi ska pyssla påskträd och spela spel. det e väldigt fint det med!

skrev ett litet inlägg på bloggen sammanlagt igår. bloggen drivs av några vänner till mig och jag blev väldigt glad när de bjöd in mig att vara med. vi får se hur fördelningen mellan inläggen blir men förmodligen kommer jag skriva både lite här och där.

glad påsk kära ni!

 

Kommentera

