Ledighet

Det är sommar o vi dricker kaffe i hammocken. Egentligen är det molnigt och lite kallt men vi sluter ögonen och låtsas som ingetting. Så fort solen tittar fram sticker vi ut huvudena och lapar allt solljus vi kan få. Duken på bordet är prickig, den går ton i ton med min blommiga klänning. Den som fram till igår var ett förkläde och som tidigare klätt en bullbakerska eller en kokerska. För en billig penning blev den min och fin blev den. Jag är ledig några dagar o har åkt hem till mor och far. Här går dagarna sakta och jag samlar på kraft och lust. Här får man spendera eftermiddagen under en filt då benen är knottriga och till och med hunden har gått in. Nä solbränd blir jag inte idag men nog är det sommar ändå.

20120608-151113.jpg

4 thoughts on “Ledighet

  1. Linn skriver:

    fin text =)

  2. stinavingren skriver:

    jag gillar allt som du skriver. på pricken. fina du.

  3. lisa skriver:

    🙂 jag tycker du ska blogga massa!!

Kommentera

