välkommen till mitt liv.

Bild

Jaha då är klockan 00.18 och jag håller ganska desperat på att vända upp-å-ner på min redan stökiga lägenhet för att försöka hitta mitt pass. Ja alltså, jag vet var i det ligger. Det ligger i tryggt förvar i ett resecase, som också rymmer andra bra-att-ha-på-samma-ställe-när-man-reser-utomlands-papper. frågan är bara, var är det där case:et?! Vet att jag i mitt inflyttande och uppackande av olika saker och lådor har hittat det och tänkt – Här kan det ligga för då vet jag var jag har det! Jepp, så att nu ska jag väl bara komma på var det där braiga stället är någonstans. Välkomna till mitt liv. jag glömmer, jag tappar bort, jag förlägger olika saker. cykelnyckeln i garderoben, skorna i frysen, jackan hos syrran och pengarna i farstun och så vidare. Det är jag det. Vissa dagar.

Men jag har bra sidor också. Jag kan till exempel koppla isär lampkontakter och sätta ihop dem igen fast med andra sladdar i ett annat tak och i en annan lampa. Det har jag lärt mig denna helgen. Och vips (bara en stöt senare) – varde ljus i både köket och hallen!

Jo, vet inte om jag sagt det så här officiellt (vilka ni nu är som läser vad jag skriver här som inte redan förstått det) men jag har flyttat. Bor numera själv, i ett eget hushåll så att säga. Har flyttat in i en etta på 45 kvm och  ska jag nu leva och bo och lära mig diverse olika saker. Det blir en utmaning men en bra sådan. Jag trivs och är redo!

Taggad

Kommentera

