#livetsomsingel

Apropå Josefins senast använda hashtag #livetsomsingel på instagram, måste jag dela med mig av en del av gårkvällens roligaste konversation. Det hela började med att min mor efterfrågade vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Jag skrev ihop en liten lista och skickade iväg den via whats-up (en chattmeddelarfunktion) till hela familjen.  Sen kom det här:

    tydligen tycker min far att jag behöver en man! skratt!

i somras gifte sig min lillasyster och jag fick frågan fler än en gång: Hur känns det att din lillasyster gifter sig före dig?! Mitt svar var och är: BRA! Jag är jätteglad för hennes skull.  Jag är glad för att hon hittat en man som hon älskar och som älskar henne. Jag är glad för att hon har valt själv vem  (&när& hur&vad) – hon ska dela sitt liv med.

Ja, jag är glad för att VI har möjligheten att välja själva – alla har inte det. Den senaste veckan har Amireh och Zeinab varit i medias fokus.  Deras öde berör. Jag känner inte dem men jag har följt händelserna på avstånd. Amireh och Zeinab är två kvinnor som skulle skickas tillbaka till Iran – där tvångsgifte är en av farhågorna som väntar.  Men tack och lov  får de nu till vidare stanna.

Chatt-konversationen från igår var väldigt rolig. Men jag känner verkligen på riktigt en stor tacksamhet över att min pappa låter mig välja man – helt själv! tack pappa!

Kommentera

