Att tala inför folk

20120925-150116.jpg

 Igår åt jag kakor och skrev tal. Eller ja. Egentligen åt jag mest kakor. Idag äter jag   istället tårta och övar mig på att hålla talet högt för mig själv i spegeln. Känner mig så där  lagom fånig men det är så här läxan lyder och då får jag väl göra så.

Är ju egentligen ingen talare..  Eller alltså så här, min bild av mig själv är att jag trivs ganska bra framför en grupp och att jag är ganska bra på att tala. Men i verkligheten,  just i den faktiska situation tycker jag faktiskt inte alls om att stå framför folk. Benen darrar, jag tappar bort mig och svamlar mest.. MEN jag har hört att det där är en övningssak! Och just nu när jag läser en mini retorikkurs är det ju ett ypperligt tillfälle att just öva och lära sig att prata framför folk! Det finns ju massor av råd och tips att ta till sig och det tänker jag försöka göra! Dessutom är ju nästan alla rädda för samma sak, så hur fel kan det gå egentligen!?

Så därför står jag idag framför spegeln och övar mig på att hålla tal! Jajemen, så gör jag!

Kommentera

