måndagssushi

Jag och min storasyster har en liten tradition. När någon av oss haft tenta äter vi sushi. Det har vi gjort ikväll. Fastän hon var sjuk och risig och jag inte vet riktigt hur jag som nästan-vegetarian egentligen ställer mig till sushi.. Tentan vi firade var för 1,5 vecka sen och jag blev godkänt(!).  Förutom sushi hann vi med klippning av hår och fixande av ett illustrationsjobb. Och så introducerade jag henne i quizkampen, icke att förglömma.

Och såklart, pratades det helt del – fast hon var hes och med sin whishyliknande stämma  påminde om någon annan (fortfarande oklart vem). Vi pratade om stort och viktigt, som hur starkt nyttotänket kan vara (märk väl valet av ordet hann i föregående stycke) Men också om smått och strunt, som brända popcorn och om hur ett nyklippt hår kan kännas så mycket kortare fast det egentligen inte alls är särskilt kort. Och så vidare.

Jag älskar´t. middagsgemenskap, vardagshäng, systerskap och vänskap av bästa sort! Tänk vilken ynnest det är att vi bor i samma stad! #Tacksam!

Ps!! Idag är det oktober! 

Taggad

Kommentera

