Jag är ingen äppelskrutt fast jag känner mig som en sådan just nu

Denna veckan har jag hitintills känt mig mest som en ynklig äppelskrutt. Eller som en urkramad disktrasa som min vän Lisa skulle säga. Influensatider.

Har ett påbörjat pysselprojekt i taket ett på golvet och tusen i huvudet. Och sex kursböcker att läsa inför nästa veckas två tentor. Men inget blir gjort-för orken finns inte där.

Det är lätt att ta sin goda hälsa för givet. Att det bara var några år sedan som min kropp strejkade och värkte nästan varje dag känns avlägset. Jag får påminna mig själv om att det numera är väldigt sällan som det är så här. Men så tänker jag på hur viktigt det är att huvud, kropp och hjärta hör ihop. Tänker på att min bön under den tiden då värken var som värst var att jag just skulle hitta något sätt att koppla ihop de olika delarna igen..

Och det har jag gjort (!) Så med tanke på all kunskap jag matar min hjärna med -, med tanke på allt som mitt hjärta rymmer och bär- och med tanke på hur mycket jag gör och flänger omkring – är det inte särskilt konstigt att kroppen behöver vila ibland.

Jag är snart på benen igen och fram tills dess litar jag på vänner som hör av sig och grannar som erbjuder sig att handla. det är fint det.

Och på småsystrar som lyssnar och som talar ut sanningen🙂

20121101-131646.jpg

5 thoughts on “Jag är ingen äppelskrutt fast jag känner mig som en sådan just nu

  1. litenlisa skriver:

    kram! och puss i pannan som sophie skulle ha sagt!🙂

  2. Ammi skriver:

    Pöss ! ….. som din mor skulle ha sagt och GETT ! :-*

  3. Linda skriver:

    Om man skär ett äpple på tvären blir skruttet en stjärna! Det visade en gideonit på gudstjänsten idag.

Kommentera

