en sådan som bestiger berg.

IMG_2536

Jag har alltid sett mig som en sådan som bestiger berg. Hur nu en sådan är.
Jag bestiger berg. Det är sådant jag kan och sådant jag gör. Fast jag väldigt sällan bestiger faktiska berg.  Till saken hör att jag som tioåring besteg Tunaritoppen (ca 5000 m. över havet och typ Bolivias näst högsta berg). Jag var yngst i gruppen och många av de äldre eleverna på skolan fick lov att stanna längst med vägen eftersom de inte klarade av den tunna luften i kombination med höjdstigningen.
Men jag klarade det. Och fast det var superlänge sedan minns jag känslan. D e n k ä n s l a n.
Bevis finns också att finna på ett suddigt gruppfoto där jag och några andra poserar trötta men glada.

Sedan dess är jag en sådan som bestiger berg. Det är sådant jag kan och gör. Senast för fyra år sedan i Norge. Och nu snart, denna veckan. Kebenekaise here we come!

One thought on “en sådan som bestiger berg.

  1. Bosse skriver:

    Du e en vinnare

Kommentera

