note to myself.

Jag googlar träningsprogram och kan inte vänta tills jag kan ut och springa igen. Jag googlar heminredning och längtar efter att möblera om. Jag tittar ut och ser (sol), smutsiga fönster och dammiga fönsterbrädor och längtar efter rent och snyggt och b a c i l l f r i t t. Jag lägger mig å vilar och längtar efter rena lakan. Jag försöker ringa men förstås hör ingen vad jag säger och jag längtar efter att bli hörd. Jag kokar tevatten men längtar efter en riktigt god kopp ☕️

När man varit sjuk med feber, hosta och nästintill ingen hörbar röst vill man plötsligt jättemycket. Problemet är att man inte har någon ork. En vecka är ingetting och mina problem är inte stora, jag vet att förkyldningar går över förr eller senare – men jag fascineras ändå av hur fort man kan börja längta efter det man i vanliga fall tar för givet och som man ofta skjuter upp. (Man är i detta faller jag.)

Tydligen är min prio: god hälsa, kreativitet, vänner, dammfria fönsterbrädor och kaffestunder. Note to myself, remember this.

(Bilden har inget att göra med texten).

image

Kommentera

