Letandes.

rastlöst går jag igenom mina 17 flikar och tänker att snart snart hittar jag det jag letar efter. det där självklara som är skrivet till mig och bara mig. men inte idag heller hittar jag vad jag letat efter och tyst suckar jag för mig själv. kanske imorgon? tills dess tar jag höstlistan och gör om till en vårlista.

 Vad är det bästa med våren? Att luften blir klar och ljus och varm(are). Att grenarna knoppas. Att jackan blir för varm och att man kan dricka kaffe ute på trappen.
 Vad har du för vårplaner? Tänker att jag ska fortsätta leta och kanske till och med hitta min uppgift. Det där jag  inte kan uttala men som jag innerst inne längtar efter.
 Vad kommer du fota i vår? Skånska slätter och semlor.
 Vad kommer du dricka? Bubbelvatten med granat och hallonsmak är fortfarande en favorit.
 Vad har du på dig på våren? Kläder som passar.
❉ Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan? Läste teologi, projektledning och organisationsteori.
 Vad händer i ditt liv just nu? Hux flux sa det och så var vi nyflyttade och nyblivna skånebor. Bohaget ligger nedpackat i väntan på tillträde till lägenheten första april och så själv tror jag inte att jag fattat än..
 Vad tittar du på? Husdrömmar och Modern Family.
 Vad lyssnar du på? Just nu är jag inne i en tystare period.
 Vad läser du? Enklare av Bill Hyvels och Bibeln.
Mina bästa vårtips till mig själv: Gå ut. Var öppen för oväntade möjligheter.

Kommentera

